Poradnik dla lenia i pracoholika, autorstwa dwóch Amerykanek, odnoszących sukcesy zawodowe

piątek, marca 19, 2021


            „Jak ogarniać emocje w pracy” to książka autorstwa dwóch kobiet po 30-stce Liz Fosslien i Mollie West Duffy. Obie odnosiły sukcesy zawodowe i pracowały na stanowiskach kierowniczych. Książką zainteresowałam się ze względu na fakt, że osobiście jestem osobą bardzo emocjonalną. Jak to mówią – wszystko mam wypisane na twarzy i chciałam się dowiedzieć czy są jakieś techniki bądź sposoby działania, aby tą powszechną ekspresję ograniczyć i stać się osobą bardziej profesjonalną.

„Tańcz tak, jakby nikt cię nie widział. Ale e-maile pisz tak, jakby pewnego dnia miały zostać odczytywane w sądzie.”

            Książka jest podzielona na osiem rozdziałów dotykających różnych sfer emocjonalnego współgrania w pracy. Jest przepełniona schematami i rysunkami, które w zabawny sposób mają oderwać nas od czytania i poważniejszych kwestii. W wielu miejscach przytaczane są sytuacje i wypowiedzi prawdziwych managerów, którzy korzystają z uczuć, aby umocnić swój zespół i być bardziej transparentnymi. Na końcu znajdziemy również Quizy, które podpowiedzą jak czujemy się w naszym zespole, w firmie i czy możemy poprawić swoją emocjonalną świadomość, aby wpłynąć pozytywnie na otoczenie.

„Po to właśnie tworzymy zespoły: potrzebujemy pomysłów i umiejętności więcej niż jednej osoby, aby rozwiązywać problemy. Jeśli nie pozwalasz ludziom się odezwać albo dajesz im do zrozumienia, że ich pytania są głupie, ograniczasz szanse swojego zespołu na stworzenie czegoś magicznego.”

            Całość spina się dobrze i mimo, że częściowo zdajemy sobie sprawę z ogólnych prawd takich jak konieczność odpoczynku, odcięcia się od pracy dla naszego zdrowia psychicznego, patrząc na siebie czy niektórych kolegów, wiem, że często jest to bardzo trudne. Z kolejnych rozdziałów dowiemy się jak podejmować decyzje, zainspirować się do pracy, jak pracować w zespole czy w jaki sposób prawidłowo go prowadzić i być mentorem dla innych. Wystąpiły rady dla introwertyków, ekstrawertyków i sposobie rozwiązywania problemów z kolegami, którzy się lenią. Podobała mi się historia kierownika, któremu nagle zmarł brat i podzielił się tą sytuacją z zespołem, aby mogli lepiej zrozumieć jego przygnębienie i ewentualny spadek wydajności. Bardzo ciekawe były również wyniki ankiet, które przedstawiły autorki i przykłady sytuacji z ich codziennych doświadczeń. Z powodu rysunków, prawdziwych historii i cytatów, czytało się lekko i szybko. Zdecydowanie polecam tą lekturę dla każdego, kto pracuje w większej firmie, zespole, jak również na stanowisku kierowniczym. Warto przełożyć sytuacje z książki na własne środowisko i zastanowić się jak my reagujemy w podobnych kwestiach, czy nie sprawiamy, że nasi współpracownicy czują się nieswojo? Może wzajemne relacje można poprawić w prosty sposób? Moja ocena to 7/10 :) 

Może polubisz też:

0 komentarze